About بیماری هرپس زونا

Wiki Article

در روان‌گسیختگی پارانویا به نظر می‌رسد که شخص بیشتر گرفتار حالت‌های بد رفتاری یا اندیشه‌های بد مانند دشواری در اندیشیدن، تمرکز، یا توجه می‌باشد. از منظر روان‌شناسی[ویرایش]

شما یا یکی از اعضای خانواده‌ا‌تان سیستم ایمنی ضعیفی دارید. ابتلا به سرطان یا سایر بیماری‌های مزمن و مصرف بعضی از داروها ممکن است باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لازم به ذکر است پارانوئیدها، هذیان یا توهم ندارند. توهم و هذیات در افراد مبتلا به اختلال اسکیزوفرنی، اختلال اسکیزوافکتیو و دوره های شیدایی شدید در اختلال دوقطبی دیده می شود.

علائم بسته به جایی که در بدن ظاهر می‌شوند می‌توانند ماهیت متفاوتی داشته باشند. برای مثال، اگر ویروس روی عصب چشم تأثیر بگذارد، به زونای چشمی مبتلا می‌شوید.

زونا معمولا بین ۲ تا ۶ هفته طول می‌کشد. اکثر مردم فقط یک بار به این بیماری مبتلا می‌شوند، اما این احتمال وجود دارد که ۲ یا چند بار به آن دچار شوید.

دیدگاه امیل کریپلین، روان‌پزشک آلمانی، دربارهٔ پارانویا

Schizophrenia, An additional really serious problem, can make it difficult to explain to what’s serious and what’s imagined. Usually, you just don’t know Whenever your ideas are becoming paranoid. Buddies, loved ones, or medical specialists frequently must issue it out and check out to assist you get remedy.

این ناراحتی به طور معمول چند روز قبل از ایجاد جوش‌های مرئی ایجاد می‌شود و در موارد نادر، این جوش‌های مرئی در بیماری زونا ظاهر نمی‌شوند (وضعیتی به نام تبخال زوستر سینوس).

به‌علاوه، علائم آن می‌تواند در صورت، چشم، دهان و گوش هم ظاهر شود یا روی بعضی از اندام‌های داخلی تأثیر بگذارد.

بسته به محل درد، گاهی اوقات ممکن است این علامت با مشکلات قلبی، ریوی یا کلیوی اشتباه گرفته شود.

زخم زونا معمولاً با سوزش، سوزن سوزن شدن یا خارش در خطرات بیماری زونا ناحیه‌ای که در نهایت منجر به جوش می‌شود، شروع خواهد شد. بعضی اوقات، درد ناشی از آنها شدید است و افراد ممکن است از حساسیت شدید پوست خود شکایت کنند.

پزشک معمولا بیماری شینگلز را از طریق معاینه‌ی بدنی و با ارزیابی ظاهر بثورات و تاول‌های روی بدن تشخیص می‌دهد. با این حال، در بعضی موارد، از مایع داخل تاول‌ها نمونه‌برداری می‌کند و آن را برای بررسی وجود ویروس به آزمایشگاه می‌فرستد.

صفحه اصلی › بیماری های پوست › بیماری زونا چیست؟ علائم و درمان زونا

Report this wiki page